Palme Intelectuale

Cu un PH al dracu' de scăzut

Frustrări și complexe


Abandonăm seria articolelor de iarnă (deși cantitatea de stupiditate izvorâtă din magia Crăciunului și Revelionului este, cu adevărat, nelimitată) și ne reorientăm către ceea ce începusem, cu tupeu, cu câteva săptămâni în urmă. Clasele sociale ale României, în viziunea mea și a lui Teo. Am vorbit de prințese și târfe, e momentul să încetăm să lăsăm impresia că am fi misogini (Doamne ferește!), și să discutăm despre o clasă a societății ai cărei reprezentanți pot fi atât bărbați, cât și femei (în mod suspect, mai multe sunt femeile, dar jur că mi-am dat seama de asta în timp ce scriam).

Într-adevăr, doamnelor și domnilor, astăzi voi scrie despre frustrați. Sigur, se poate spune că fiecare din noi are o mică frustrare sau un mic complex, care ne împiedică, în anumite momente, să ne purtăm sau să vorbim total natural, clipe după care cei din jur ridică din sprâncene. Ei, bine, nu, eu vorbesc despre frustrații adevărați ai umanității, cei care au ales un domeniu profesional ce nu le poate aduce decât o viață urâtă, cum numai în filmele cu Nicolas Cage poți vedea.

Funcționarii de la ghișee sunt una din cele mai frustrate specii de oameni în viață. Prin simplul motiv că fac același lucru de sute de ori pe zi, zeci de mii de ori pe lună, de zeci de ani. Sigur, am putea spune că același tip de muncă îl întreprind și chelnerii sau vânzătorii de la chioșcuri. Nu, e diferit. În cazul lor, ceri un suc, un pachet de țigări sau o bere, știi cât costă (fie din meniu, fie după prețul afișat pe produsul în sine), dar la ghișeu nu știi niciodată cât costă nimic. Iar oamenii sunt vipere când vine vorba de banii lor. Mai mult decât atât, trebuie să stai la cozi. Nu există ghișee fără cozi. Sigur, și la chioșc se întâmplă să fie coadă, dar, cât stai acolo, te mai uiți pe rafturi, prin frigidere, vezi altă bere, (”e mai ieftină, o iau pe-aia”), o pungă de chips-uri (”parc-ar merge și niște chips-uri cu berea asta”), un suc la cutie, natural (”cine dracu’ bea pișaturile astea?”), dar la coadă la ghișeu nu vezi nimic. Decât alți oameni, la fel de iritați ca și tine, care stau la coadă, au nevoie de persoana de vârsta a treia cu o viață sexuală inexistentă, de după tejghea, știind că aceasta le va cere o sumă de bani la care nu se așteptau. Și acumulezi tensiune. Și întâlnirea de gradul trei vine.

Fără să-ți dai seama, folosești un ton al vocii mult mai agresiv decât ai vrea sau ar fi politicos: ”Bună ziua, vreau să trimit și eu plicul ăsta în Burundi.”. Funcționara te scuipă pe față din priviri, iar tu simți asta. ”’Tu-ți gura mă-tii de vită, uite ce muie ai, fac pariu că nici de vibrator nu mai ai chef când ajungi acasă, că soț sigur n-ai, iar dacă ai, bea și te bate, în loc să te fută”, îți zici în gând. Se mai uită odată la tine, parcă te-a auzit. ”Trebuie să completați acest formular, reveniți când l-ați completat, URMĂTORUL!”, vine răspunsul. Atunci iei foc. ”Stați așa, păi am stat la coadă 15 minute ca să mă întorc la coadă?”, ridici tonul la ea. Și știți restul poveștii…

Urmează o altă categorie predispusă la un mic dejun bazat pe două Nurofen Forte și un pahar cu apă: polițiștii. Toată lumea știe că polițiștii sunt rasa cu cele mai multe puli luate în gură pe zi. Nu există pe planeta asta, neam, un gabor căruia cel puțin o persoană să nu-i fi transmis de dulce săptămâna asta. D-apoi la noi în țară, unde deja e un fel de modă să înjuri polițiștii. Cauzele acestei manifestări sociale sunt perfect logice: ”hai să mai ardem doi fraieri care și-au aprins un cui pe lângă Fire în loc să dăm iama în mârlanii care vând dava în Baicului.”. Sigur, țuți, de ce să ne batem capul cu ăia, doar cotizează greu la voi să-i lăsați în pace. Că să nu-mi spui că-s așa bine ascunși că nu-i vezi, și tu-i cauți, săracu’, de-ți ies ochii, dar ai dracu’, nu-s!

Și, și, șiii… operatorii call-center. Ăia îs predispuși la atac de panică, dacă au vreo mitralieră cu ei, ați pus-o, nu mai scapă unul viu. Imaginează-ți să stai 8 ore pe un scaun, așteptând să sune un nenorocit de telefon, știind că, atunci când va suna, un vițel va dori ajutor și asta se întâmplă zi de zi de zi de zi… Să o luăm rațional. Lucrezi la Relații Cu Clienții. Sună telefonul. Cine poate fi? Mătușa Ana? Nu! E un bou care nu știe cum să… ceva, orice. Plecând numai de la prezumția asta că vei conversa 5 zile pe săptămână, 8 ore pe zi, de 3 ori pe oră cu câte un BOU, îți vine să-ți iei lumea în cap. Cum să nu fie frustrați ăștia? S-au săturat de proști ca de mere acre. Îi recunoști în tramvai, după cum se uită la burtosul care vorbește tare la iPhone, masându-și lanțul gros de aur de la gât.

Acestea fiind zise, dragii mei, mă bucur că v-am iluminat și știți de cine să vă feriți (bine, de gardă oricum vă fereați voi și înainte) și să ne revedem cu bine în episodul următor. Ah, până nu uit, dacă tot v-am obișnuit, vă las cu o dedicație muzicală de la nașu’ mare pentru toți de mai sus, mai puțin curcanii:

P.S.: Sper să nu vă pună dracu’ să faceți ca în clip că ne leagă și pe mine, și pe Teo, pentru complicitate.

Single Post Navigation

15 thoughts on “Frustrări și complexe

  1. Cititnd post-ul asta am realizat ca stiu capitala lui Burundi, de pe vremea cand aveam traume cu invatatul pentru capacitatea la geografie. In fine, side note.
    Treaba cu frustrarile e cu dus si intors; gandeste-te ca atunci cand ai avut o zi mai de-ampulea, daca cineva indrazneste sa-ti intre in raza de actiune, normal ca vei atinge eventual un punct in care il vei salta-n pula pe crestin cum sar jumarile-n tigaie. Asta ti se intampla tie, tinere cu viata sociala activa care ai ocazia de a interactiona cu diversi oameni pe diferite nivele culturale si sociale. Or muierile alea vopsite cu borseala de oua pe care le gasesti dosite in spatele unui birou lustruit de atatea coate nu vad altceva decat naveta drum-casa si invers. Dau si eu un exemplu, na, insa ele nu au pe cine altcineva sa-si verse furia latenta decat pe tine, un pulache fara fata, fara nume, doar cu o hartie si niste bani in mana si cu un amalgam de cuvinte fara noima pentru respectivele dudui. Basically, you can’t blame them because that’s their only safety mechanism they have against depression, anger issues and so on. Ca aceste exemplare sunt multe si dai nas in nas cu ele mai des decat ar fi OK, asta e partea a doua. Pentru cei din spatele ghiseului mereu vom fi anonimi din baza lor de date, trebuie sa se detaseze de tine conflictul spontan, pentru ca oricum dupa ce se sfarseste nu iti afecteaza calitatea vietii cu absolut nimic.
    Acelasi lucru e valabil si pentru trogloditii de la telefon, oagarii care suna ca nu merge netu’ sau gaborii care-ti ranjesc scarbos in timp ce iti intind amenda.
    Sunt mult prea multe lucruri smechere pe care sa le imprimi pe constienta to waste the space up with morons.
    Just sayin’…

  2. RoleModelu on said:

    Maki, tot ce ai spus mai sus e perfect adevărat, cum tot ce am spus și eu și mai sus nu poți spune că ar fi fals. Plus, keep in mind, they are part of our society, or nu ăsta e scopul categoriei cum am declarat cu câteva articole în urmă? Dar, uite, ca să fie toate inorogi și fluturași, următorul post din această categorie va fi mai atent ales, OK? :)

  3. Aye feel you, son. Just sayin’ too much dissin’ the white brothers will cause further unnecessary inner violence, fool ! Word !

  4. RoleModelu on said:

    Me and my other selves live in perfect harmony, no need to worry. But thanks for showing how much you care ;)

  5. I actually don’t. I’m a woman, remember ? Women are full of shit :D.

  6. RoleModelu on said:

    Asta a durut. Nu mai avem ce discuta.

  7. Pfff….:)))))))))
    Bine, frate. hai, gata cu spam-ul, tot ce am avut de comentat la adresa post-ului lui Teo am mentionat, no more drama.

  8. RoleModelu on said:

    Post-ul este al meu, Țuți. Uită-te la autor.

  9. Puteam sa JUR ca e post-ul lui teo. Deci…eu practic te-am laudat pe tine cu faptul ca mi-a placut subiectul abordat ? NO FREAKING WAY ! I just cut off my own dick and raped myself with it -____-”

  10. RoleModelu on said:

    Viața-i dură. Dar a inventat prezervativul cu gust de pulă.

  11. RoleModelu on said:

    Keep telling that to yourself, love.

  12. Ce ? Eu sunt una dintre persoanele care vede jumatatea plina a paharului. Plina cu vodka.

  13. RoleModelu on said:

    Nicio legătură. Facebook-ul e pentru chat, puișor.

  14. Pingback: Hienele | Palme Intelectuale

Lasă comment.

